fredag 9 december 2011

"Be strong" stel armring med text

"Be strong" stel armring med text: Denna armring pryds av ett enkelt men kraftfullt budskap - Be strong

Denna underbara armlänken är jag med och tävlar om. Tänkte att ni också kanske skulle tycka det var kul att försöka vinna något. Det finns massor av underbara smycken hos Marie of Sweden. Gå in och kolla och tävla på:

http://www.kalligrafi.com/blogg


Direkt när jag såg armlänken tänkte jag att de orden behöver jag höra ofta. De orden behöver jag etsa fast i mitt sinne. Mitt nya mantra: Be Strong.

Jag behöver styrka. Dels för att orka med familjen men också för att orka med mig själv.

Ibland känner jag det att nu går det inte längre. Nu är det stopp. Men sedan ser jag all den kärlek som trots allt finns i vår familj. All glädjen som sprids.
Det är inte elände hela tiden. Men visst har man en tendens att fastna i de negativa sakerna. Trots att jag verkligen försöker låta de positiva sakerna väga över.

Så jag ljuger inte om jag säger att jag skulle bli väldigt glad om just jag skulle vinna. För köpa armbandet själv är jag för snål till. Låter alltid alla andra komma före. Men kanske skulle jag ge gubben en vink. Peka med hela handen. Stoppa webbsidan under näsan på honom.
Nej, förresten. Det är ingen idé. Under våra 20 år tillsammans har han köpt en sidenmorgonrock och ett set med halsband och armband.
Ja,ja, ja. Jag firar inte födelsedagar eller jul men presenter och uppskattning har jag i alla fall inget emot.

4 kommentarer:

  1. *s* Är väl inte lönt att vara med och tävla när du gör det. ;)

    SvaraRadera
  2. Klart det är Emma. Alla har vi lika stor chans. Hade jag vunnit så mycket som ni säger så hade ni hittat mig på en egen söderhavsö smuttande i skuggan med en paraplydrink i handen och haft snygga brunbrända karlar som lydde minsta vink. :D

    Hahaha, jag ser dat framför mig. Och så kommer gubben inklampande och kastar undan snyggingarna: - Grymt, grymt, min kvinna, ag,ag.

    Hahahahaha

    SvaraRadera
  3. Och inte behöver gubben köpa det till dig ;) Du VANN!!!! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Det roliga var att jag precis läste inlägget för honom och sedan ser jag ditt inlägg på FB. :D Så glad. Superbra avslutning på en eländig dag.

    SvaraRadera