torsdag 22 december 2011

Jag har under en längre tid gått och sneglat på stavmixer. Den jag har nu är så otroligt dålig. Jag har haft otur med alla de stavmixrar jag köpt. Men det kanske beror på att jag köpt produkter i 199 kronors klassen.
Den jag har fungerar inte alls. Visst jag har min köksmaskin men ibland känns det onödigt att smutsa ner den för så lite. Jag orkar tex inte vispa två dl grädde för hand och då hade en stavmixer varit toppen. Finhacka lök är tufft och jag kanske skulle acceptera faktum och vända mig till hjälpmedel.

Har därför börjat titta på lite dyrare alternativ. Men vad är det som säger att de är bättre?

http://www.tretti.se/hushallsapparater/mixers_och_vispar/stavmixers/bosch-msm7700



Mitt krav är att mixerdelen ska vara avtagbar så jag enkelt kan diska i maskin.
Att det förutom mixer ska finnas visp.
Ergonomisk och lättanvänd. Har tex väldigt svårt med att orka hålla in knappen hela tiden på den stavmixer som jag har nu.

Jag undrar därför om ni kan ge mig tips. Vilken stavmixer har du? Vad tycker du om den?

Vill inte köpa "grisen i säcken". Det är mycket pengar för något som, om dålig, hamnar i skåpet.

1 kommentar:

  1. Den jag har uppfyller dina krav. kan dock inte hjälpa dig med vad det är för en...den (som så mkt annat) bor i en kartong någonstans i huset. återkommer när den är funnen! :-)

    SvaraRadera