torsdag 1 december 2011

Ny "plånbok" till bankkortsförstöraren



Öppnas genom att luckan förs bakåt.

Min gubbe har en förmåga att slita bankkort som andra sliter kalsonger. Skämt åsido. Nu är han inne på bankkort nummer fem för detta året.

Det är inte så att han använder kortet mycket och sliter på det. Jag står för de flesta inköp men snus, lunch och lite småshopping står han för.
Men det är inget som skulle orsaka att massor av bankkort går sönder.

Han har inte kortet löst i fickan utan har det i en plånbok. Ett tag försökte han sig på att ha en metallplånbok men det lyckades inte det heller. Då var det gångjärnen som inte höll. Nu sist har han haft kortet i ett plastfodral som han fick på banken och fodralet stoppade han i plånboken. Men inte...

Jag har inte riktigt förstått vad det är som orsakar att kortet går sönder. Massor av människor har sin kort i plånböcker som de sedan har i byxfickan.

Denna gången har jag hittat en lite annorlunda "plånbok".

http://www.butikstylish.se/sv/presenter/1358-korthallare-metallic.html

Det är egentligen en korthållare men jag tror det kommer att fungera för gubben också. Hoppas jag.

Det är inga gångjärn utan gummitråd (resårband). Den är tjockare än metallplånboken och förhoppningsvis mindre skadebenägen.

Du får med lätthet i kort och pengar. Upp till 8-10 kort tror jag du enkelt får i. Så många har inte gubben. För honom räcker det med plats för bankkortet och lite pengar.

För säkerhets skull så köpte jag två stycken. En blå och en grön. Rosa funderade jag på men tänkte att gubben då säkert fått kommentarer av kollegorna. Fanns också en silverfärgad.

Funderar på om jag ska köpa på mig flera. För på Butik Stylish,  http://www.butikstylish.se/sv/ ,finns det massor av mer saker som jag vill köpa. Perfekt webb-butik om man letar efter roliga presenter. Lovar att du hittar något oavsett till vem du ska handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar