fredag 9 december 2011

Inspiration, eftertanke och ingen matlagning

Har idag träffat Ann i Hässleholm. Underbara Ann. Jag vet att du läser mina ord. Hoppas du vet vilken underbar kvinna du är.

Vi fastnade på cafét på Hässleholm Kulturhus. Hade nog suttit där än om vi inte hade andra åtagande idag.

Det är så skönt att prata med en person som faktiskt har erfarenhet av npf genom sitt arbete. En person som kan ge tips och råd som kan få vardagen att fungera.

Jag är så inspirerade att testa de olika förslagen som Ann gav mig.

Men jag tror att det viktigaste är att jag fungerar. Jag tror att jag faktiskt måste ta mig i kragen och tänka på mig själv.

Eller vad säger du Ann?

Jag kan inte hjälpa familjen den dagen jag själv kravlar omkring på golvet. Jag måste ge mig själv syrgas innan jag kan låta barnen och gubben andas. Annars går vi alla under.

Idag lagar jag ingen mat till familjen för jag hinner helt enkelt inte. Får nog bli en pizza eller något annat som köps hem.

Efter en snabb runda innanför dörren så är det dags att köra Maja till genrepet. I morgon är det nämligen dags för dansshow.

Undrar om mitt problem är löst. I morgon ska jag hjälpa till på showen OCH ha en träff med mina kollegor. Hoppas, hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar