lördag 24 december 2011

Mätta och nöjda


Som vanligt när det ska vara lite speciellt så tar gubben över befälet i köket. Jag förpassas till hantlangare. Men gubben säger att han inte klarat sig utan min hjälp så jag får också ta till mig äran och tack för maten.

Förrätten gjorde jag själv. Varmrätten gjorde gubben mest och efterrätten hjälptes vi åt.

Vi åt förrätten tillsammans sedan lämnade gubben hemmet för att gå tomte. Ett hem igår och fyra idag.
Jag gratinerade plankorna och vi åt utan gubben.



Några timmar efter gav jag mig av för att hämta hem gubben. När jag närmade mig vår avtalade upphämtningsplats så såg jag en tomte. Gjorde en U-sväng men insåg att en annan bil redan stannat.

Vem plockar upp min gubbe?

Plötsligt såg jag att det inte var min gubbe. Tomten hade en annan halsduk. Gissa om den tomten fick sig ett skratt. Han var lite misstänksam till att det var flera män som utgav sig för att vara jultomten.

Jag hittade till slut min egen gubbe. Tur var väl det.


Denna fina korgen hade han fått från ett hus där han tomtade både lillejulafton och julafton.


Massor av godsaker.

Gubben fick sig mat i magen och somnade i soffan.

Disken tog jag hand om.

Lite espresso och tiramisu avslutar dagen. Mätta och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar