söndag 11 december 2011

Pastasås med kassler och paprika



Den där vilan som jag hade tänkt ha idag försvann i och med att jag steg upp ur sängen. Kastades direkt ut i arbete. Efter jag kört Maja med Kvällsposten fick jag ta tag i kaoset i köket. Förstår inte hur så mycket saker kan samlas i köket. Visserligen är det rummet som man går igenom föratt komma till resten av huset men allt behöver väl inte dumpas här.
Jag tycker måttet är mer än rågat när jag behöver städa för att komma fram till köksbord och diskbänk.

Hade tänkt ha champinjoner i såsen också men det satte Max stopp för. Andra grönsaker än paprika går också bra. Givetvis utmärkt att gör vegetarisk.
Jag serverar pasta till men det går utmärkt med ris, bulgur eller potatis.


700 gram kassler
1 röd paprika
1 gul paprika
1 liten purjolök
5 dl mjölk/grädde
1/2 dl chili- och vitlökssås
1 dl riven ost
1/2 dl sweetchilisås
1 krm svartpeppar

Strimla eller dela kassler i mindre bitar.
Jag skär alltid bort den hårda utsidan på kasslern.
Strimla purjolök och paprikor.
Stek kassler och purjolök några minuter.
Blanda i paprika.
Häll i grädde/mjölk, ost och chilisås.
Låt puttra någon minut.
Krydda med svartpeppar.

Serverar med sallad med fetaost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar