måndag 12 december 2011

Presentkorgar från Torngårdens Gårdsbutik




Gav mig idag ut på uppdrag. Tre korgar med gärna ätbart innehåll skulle inskaffas.
Gubben ville ha julgåva till sina föräldrar och till svärföräldrarna och Maja ville att jag skulle köpa något till hennes Anna och Anders. (Så Anna nu får du sluta läsa).

Därför begav jag mig till Marléne Sibbesson på Torngårdens Gårdsbutik. Ett självklart val för mig när det gäller att skaffa presenter. Speciellt ätbara sådana.

När jag kom innanför dörren blir Marléne glad och säger:

- Jag måste bara ge dig en kram.

Lite frågande svarar jag:

-Vad har jag nu gjort då?

Det visade sig att Marléne hade läst reportaget om min familj och hur det är att leva med adhd. Hon tyckte det var ett väldigt fint reportage och tyckte det var bra att information sprids. Som hon sa:

- Man är så lätt att döma.

Många gånger är det kanske så. Man tänker inte på att bakom en persons beteende eller reaktioner finns en orsak eller anledning.

Hon gjorde mig väldigt glad.

Jag hittade också vad jag sökte och denna gången gick det snabbt att välja. Mycket berodde det på att Marléne redan hade flera korgar klara.

På Torngården hittar du verkligen något till alla. Det finns äppelchips och torkade jordgubbsgodis, träleksaker och tovade fåglar, tvål och kryddor. Helt enkelt massor av saker att välja mellan. Vilket ibland gör det lite svårt.

I korgarna jag valde finns:
servetter
1 paket knäckebröd
Jordgubbsdricka (Sibbessons)
Jul senap (Petersborgs)
Hallonsylt (Sibbesons)
Enbärsmust

Allt inslaget i cellofan dekorerat med vit och rött band samt en polkagrisstång.

Men Du får givetvis hjälp med att göra din egen korg om du hellre vill ha annat innehåll. De är alla så trevliga och hjälpsamma på Torngården.

http://sibbesson.se/gardsbutiken1.html

https://www.facebook.com/pages/Torng%C3%A5rdens-G%C3%A5rdsbutik/134810749884404

1 kommentar: