torsdag 29 augusti 2013

Färdig!!!


Det tog mig lite mer än tre dagar att sanera tv-rummet/vardagsrummet.

Ynkligt!

Tiden då hela huset eller ens hela bottenvåningen städades på en dag är låånnggtt borta.

När jag ändå behövde torka upp all Oboy som Maja råkade hälla ut så blev det total sanering.

Sortera böcker i bokhyllan tar tid när man också måste torka bort Oboy mellan böckerna.

Tungt blev det för mina svaga armar.

Visst, jag har inte kunnat städa hela tiden eftersom världen runt omkring också kräver sitt. Trots det har det tagit tid.

Städa, vila, torka, vila, svabba, vila.

Har så lite kraft i kroppen. Orkar inte mycket åt gången.

Nu står det flera flyttlådor i hallen. Jag orkade dra och knuffa dit dem. Den tyngsta tog gubben. Men de ska inte stå där. I väntan på att  hallen uppe/blivande bibliotek och arbetsrum ska renoveras får jag försöka hitta plats åt lådorna. Upp på vinden orkar jag inte. Jo, kanske en bra dag. Om det nu finns sådana dagar. Eller en dag då jag blir riktigt arg och gör det själv i alla fall. Kanske kan uppfinna någon form av draghjälpmedel så jag kan dra lådorna uppför stegen. Behöver bara få dem upp på ovanvåningen först.

Fönstren putsades aldrig. Jag väntar ett tag och ser om huset blir målat. Får väl putsa en dag innan snön kommer.

Gardinerna byttes inte ut. Vågar inte stå på en pall med gardinstången över huvudet. Det får också bli en bra dag.

Bara delar av taket torkades. Där jag upptäckte Oboyskvätt. Borde tagit hela taket men det var en fysisk omöjlighet. Räcker med att lampa och spotlampan blev avtorkade. Ja, jag torkade sladdarna med.

Nu orkar jag inte mer. Idag blir det bara lite allmänt plock och fix, tvätten som jag ignorerar lite med bara 1 maskin om dagen och så givetvis matlagning innan jobbet.

Tycker det kan räcka för en liten värkbruten kvinna som haft skallebank i 1 1/2 vecka.

Tänk så mycket Oboy det går i ett ölglas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar