lördag 17 augusti 2013

Ur led är tiden...

... eller snarare familjen har blivit totalt knasig.

Kattaskrället Alfons kommer varje morgon och vill ha mat samt bli utsläppt. Spelar ingen roll om jag gett honom mat innan jag går och lägger mig. Mellan 03.45-04.45 kommer han och väcker mig. Så även idag.

När jag stiger upp hör jag ljudet från Magdas tv.

"Jaha, nu har hon vänt dygnet igen."

Plötsligt hör jag hur Majas dörr öppnas och hon tassar ut. 

I  köket möter jag henne med kakburk i handen. Fnissandes.

Då hör jag Max mullrande stämma.

-Jag ligger här och försöker vara tyst och sedan är alla vakna.

Jaha, om nu alla ungdomar är vakna så kunde väl kattaskrället bett dem om mat.

Han är som grevinnan och betjänten:

-Same procedure as last year.

Mat fick han och utsläppt blev han.

Nu har jag krupit ner bredvid den ende som sover. Den ende som inte har en aning om vad som sker i huset.

Tillfälligheter eller har alla drabbats av insikten att sommarlovet snart är slut?

Det är kaos och om tre timmar ringer klockan för en ny dag.

God natt!

Eller kanske god morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar