söndag 11 augusti 2013

Zucchinibiffar med paprikasås



-Ni ska alltid ha kött och kött och kött, klagade jag.
-Nej, jag har inget emot vegetariskt, svarade gubben.
-Jasså, varför frågar du alltid efter kött då?
-Äsch, jag äter gärna lite mer vegetariskt.

Gissa om jag nappade men när jag stod och stekte biffarna fick jag trots allt steka kött också.

Suck!!

Köttet kan de behålla själv idag. Jag klarar mig utan.

Zucchinibiffar:
1 1/2 zucchini
1 gul lök
1/2 dl ströbröd
1 1/2 dl vetemjöl
2 ägg
1/2 - 1 tsk salt
1 1/2 krm svartpeppar

Riv zucchini.
Lägg den i ett durkslag och salta.
Låt stå och dra en stund.
Riv löken.
Pressa ut så mycket vätska som möjligt.
Blanda ihop alla ingredienser.
Stek biffar i plättjärnet.

Sås:
2 dl gräddfil
1 msk Ajvar relisch
2 krm salt

Blanda ihop ingredienderna.

Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar