fredag 16 augusti 2013

Subway



Oj, vad dagen gick fort. Inte gjort något annat än skrotat runt som en osalig ande. Mest legat och tagit det lugnt i sängen tills värken har drivit mig upp på mina rundor.

Insåg plötsligt att klockan var jobbdags så det blev väldigt stressat. Mat det fick familjen fixa själva. Tänkte att jag nog skulle klara mig på den bastanta brunch jag fick i mig med Risifrutti samt två mackor. Brukar ju inte äta frukost men när man vinglar ner i köket vid 11 så är det ju mer lunch.

När klockan blev 18 insåg jag att magen nog behövde lite mat i alla fall. Om inte min kollega skulle gå i taket av att lyssna på min morrande mage.

Så det fick bli Subway.

- En Veggie Biff tack.
- Vill du att jag byter handskar, frågar tjejen bakom disken samtidigt som hon lägger på skinka på mackan till kunden före mig.
- Nej, det behövs inte. Men tack för att du frågar.
- Självklart. För vissa är det väldigt viktigt så jag ville fråga.

Tänk, det har jag aldrig råkat ut för tidigare. Vilken service.

Den senaste tiden har många diskussioner handlat om respekt för andra människor åsikter, övertygelser och tro.

Kändes skönt att det finns personer som (även om det är företagspiska) bryr sig om andra personers (om än kunders) övertygelser.

Har denna veckan mötts av så många människor som istället för problem sett möjligheter/utmaningar och det gör mig så glad.

Är så van vid att mötas av det motsatta. Att saker inte går att lösas. Att ingen respekt visas för behov.

Tror minsann att Lotta återfår tron på mänskligheten. Alla är inte trångsynta.

1 kommentar:

  1. Vänlighet och medmänsklighet finns under all egodimma, jag har sett dem och vet att de finns ;-)

    SvaraRadera