tisdag 20 augusti 2013

Migrän from hell

Igår kväll och i natt hade jag migrän from hell. När jag kände värken komma började jag leta efter medicinen men hittade ingen.

Försökte komma ihåg om jag hämtat ut från apoteket, om jag hade recept kvar. Mindes inte.

Kröp under täcket och hoppades att det skulle ge sig.

Har aldrig varit med om att varken kunna kontrollera tårar och saliv.

Tillslut hittade jag medicin i "reseapoteket". Men när det inte släppte gav jag mig på jakt.

Gubben hittade mig på golvet med ansiktet fyllt med tårar och saliv. I fullständigt upplösningstillstånd.

Jag kunde inte kontrollera rösten men gubben lyckades förstå.

Ett tag sprängde det så i huvudet att jag inte klarade av att vara still och ljuden som kom från lät som avgrundsskri.

Plötsligt kände jag hur medicinen gjorde verkan.

Låg på kudden och focuserade på att samla ihop all smärta i bakhuvudet. Sedan somnade jag.

När klockan ringde molade det i huvudet, sängen gungade och varenda muskel darrade.

Fortfarande sluddrade jag men lyckades väcka gubben som tog över ansvaret med att få upp ungarna.

Efter frukost körde han mig till apoteket. Vågade inte köra själv.

Vänstersidan av ansiktet känns mysko. Hänger inte riktigt med. Lite sen i tanken och orden låter inte som jag vill.

Har sjukanmält mig och stannar hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar