torsdag 29 augusti 2013

Konstigheter

Denna kroppen överraskar mig ständigt med nya ställen som det kan göra ont på. Konstigheter är inget som jag höjer på ögonbrynen för. Är så van vid att jag är som jag är.

Det som nu har uppkommit förbryllar mig.

Inget som smärtar. Kan inte säga att det gör ont utan det är mer som små nålstick. Hastiga, lite diffusa.

Det känns ungefär som om fotsulorna ska domna. Du vet det där stickande som kommer precis innan eller som finns kvar en stund efteråt. Lite som sockerdricka. Bubblande, stickande.

Men det blir inte mer än en föraning som sedan försvinner bort för att nästan direkt återkomma.

Stick, paus, stick, paus, stick.

Nu senare under dagen har jag upptäckt samma sak i fingrar och i handflator.

Förbryllande men inte oroande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar