torsdag 22 mars 2012

Formar


Svärfar har varit med och tömt ett dödsbo och "räddade" lite grejor till mig.
Han har en lång lista med saker som jag gärna vill att han ska behålla om han hittar. Bland annat gamla bakformar.

För mig känns det lite tragiskt att så mycket bra grejer helt enkelt kastas. Allt kan inte återvinnas och med tanke på hur många människor som avlider så skulle alla second hand/loppis vara överfulla med grejer.

Detta hushållet har tillhört människor med ursprung från Frankrike. Jag misstänker att de minsta formarna har använts till praliner för jag tycker de är alltför små för någon kaka.

Svärmor var lite fundersam över muffinsformarna och undrade om jag hade använt sådana. Det har jag inte gjort men jag ska testa.


Inte ens svärmor hade sett en sådan här springform. Den öppnas helt annorlunda än vanliga springformar.

Jag är tacksam över svärfars räddningar. Känns som om bra saker får fortsätta att leva lite till.

1 kommentar:

  1. Åhhh *avundsjuk* Jag vill också ha en svärfar som kan ta hem sådana roligheter till mig! :)

    SvaraRadera