lördag 10 mars 2012

Frukost en värkfylld förmiddag


Efter Kvällspostförsäljningen körde vi inom till affären och köpte frallor. Gubben hade kokat kaffe och förberett frukost. Det blir alltid så sen frukost om helgerna pågrund av tidningen.

Idag har jag börjat dagen med värktabletter. För som det sägs att ibland får man ta det onda med det goda. Efter bowlingrundan igår kan jag milt säga att det känns att jag lever. Blev lite fjantiga danssteg vid strike och spare. Men roligt hade jag i alla fall. Måste bjuda på sig själv.


Idag blir det ingen matlagning för mig eftersom jag ska på middag med teaterbesök. Lämnar familjen till att själva fixa det de ska äta. Känner jag gubben rätt så blir det nog köpepizza eftersom han inte känner sig riktigt frisk. Det är väl typiskt. Han har tagit ut semester hela kommande vecka och börjar med att må dåligt.

2 kommentarer:

  1. Suckar avundsjukt över att jag inte kan följa med ikväll :(
    Önskar er en underbar kväll! Själv ska jag proppa mig full av proviva (tror stenhårt på probiotika vid dålig mage).
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer andra tillfällen. Nu ska du ta hand om dig själv och din make. Krya på er båda två. Kram

      Radera