tisdag 13 mars 2012

Meningslöst och deprimerande att städa

Igår la jag all min tid hemma på att städa köket. Var hemma klockan 8.10 och började nästan med en gång. När klockan var 14.30 slutade jag för att gå och duscha. Hemkommen från revisorn och budgetarbete var jag klockan 19.20 och 19.50 körde jag Maja till dansen. Innanför dörren igen var jag klockan 21.40. Då var det matteläxahjälp till Magda och sedan tog vi en latte caramell som belöning för hennes engelska prov. Sedan placerade jag rumpan i soffan 20 minuter innan jag gav upp. Hela kroppen skrek av värk och tröttheten var alltför jobbig.

När jag idag kommer ner möts jag först av detta soffbordet.


Och mitt "nystädade" kök ser det ut så här.


Hur roligt är det?

Jag är otroligt tacksam för att gubben lagade maten igår men han hade väl kunnat torkat av spisen efter sig.


Golvet är inte mycket bättre. Men eftersom gubben har en långhårig hund och Maja har ytterligare visserligen inte lika hårig men ändock hund blir det hundhår.



Men det är så tråkigt. Så deprimerande och så meningslöst.

Inte konstigt att jag aldrig hinner städa hela huset. Så idag är det bara att börja om igen. Suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar