fredag 23 mars 2012

Grillat


Det blev inget besök hos Reumatologen. Tydligen hade det hänt en olycka och tågen stod still. Så det blev plötsligt en helt tom kalender. Och jag passar på att sitta i soffan med nykokt kaffe och boken. Drog mig sedan ut i solen med kaffet.

Ledig fredag och det var längesedan jag stod vid spisen. Har väldigt mycket värk i armarna efter E igår så potatisskalningen får någon annan ta hand om idag. Det är skillnad på att ha ont efter ett så angenämt besök. Glad att jag kan hjälpa till när det kör ihop sig. Jag mår bra i hjärtat även om kroppen plågar mig efter.

Hade lite andra planer på mat idag men efter att ha suttit ute i det fina vädret bestämde jag mig för att köpa kött att grilla. Det blev karré, kotlett och grillspett från Szabos. Nötköttsgrytan blir imorgon.



Till köttet serveras köpt potatissallad, grillad färsk sparris och en grönsallad med bland annat avokado.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar