torsdag 1 mars 2012

Ont i skinnet

Idag har jag ett smärtsamt symtom från fibromyalgin. Eller om det är MCTD. Svårt att veta eftersom de i många fall är så lika.

Det är svårt att förklara och en del tycker man är knäpp i skallen när man säger att man har ont i skinnet.

De första gångerna jag hade så ont att barnen inte kunde krama mig eller gubben ens nudda mig var så jobbiga. Jag trodde att det satt i huvudet. Men sedan fick jag veta att det faktiskt är ett symptom. Det finns faktiskt fler än jag som känner så här.

Om jag ska förklara det så tänk på den där gången när du brände dig så där fruktansvärt när du varit förlänge i solen. Kommer du ihåg hur ont det gjorde i din hud? Minns du hur plågsamt det var att bara ha den tunnaste blusen över axlarna?

Sådan smärta har jag idag. Denna gången är den fokuserad till axlar och överdelen av ryggen. Det är otroligt plågsamt att ha kläder på men eftersom jag inte kan vara naken på jobbet så måste jag genomlida smärtan.

Hoppas att jag kan släta ut lakanet tillräckligt för att lyckas somna. För varje liten skrynkla i sängen skickar smärtstrålar genom kroppen.

I morgon hoppas jag att smärtan har minskat. Återgått till den där ständiga underliggande värken.

1 kommentar:

  1. Händer att jag också får sån värk, lyckligtvis är den ganska snart övergående för min del. Hoppas att den ger med sig snart!

    SvaraRadera