onsdag 14 mars 2012

Vardagslyx

Idag tog jag och gubben oss friheten att gå på café.


Gubben var så sugen på chokladbiskvi medan jag tog en räkmacka. Gubben tittade med stora ögon. Jag brukar aldrig ta räkmacka. Men idag var jag faktiskt sugen.
Undrar om det hänger ihop med att jag har skrotat alla mediciner?

Gubben frågade mig varför han alltid ser så dum ut på fotografier. Men kan man se snygg ut när man har hela munnen full av god kaka?

Vi var i krokarna eftersom jag skulle inhandla engångsprodukter till kvällens årsmöte med Attention Nordöstra Skåne. Det blir ju smörgåstårta. Mums!

Vi var på Markislagret och köpte alla engångsprylar. Passade även på att visa gubben det jag och Maja tittade på när vi var där. Bilderna är från den gången.

Nu när gubben är uppe i varv och planerar uteplatsen så tittade vi på trädgårdsmöbler. Jag har en ide´om att gjuta våra egna men det skadar inte att titta och drömma. Om man hade haft pengar.



Gubben tyckte att dessa var anskrämliga. Jag bara gillar dem. Men har ingen plats.


"Rottingmöbler" är snyggt. Gillas, gillas, gillas.


Denna hade gubben kunna haft vid tv:n.



Denna vill Maja så gärna ha. Hon sa:
-Säg till pappa att han inte behöver köpa någon moped till mig när jag blir 15 år. Jag vill ha denna istället.


Gubben blev paff över priset. Han trodde inte att 2200 kronor kunde stämma.


Gjutna trädgårdsmöbler är så snyggt. Jag har en idé. Hoppas att det fungerar.

Jag var också inom till Jazpi och bytte halsbandet som jag köpte där för ett tag sedan. Hjärtat hade av någon oförklarlig anledning öppnat sig.
Gubben skämtade och sa att mitt hjärta hade brustit och delats i två.
Det är inte öppningsbart så jag var livräd att tappa halva hjärtat.

Så ska det inte vara och det byttes med ett leende. Det är service det.

2 kommentarer:

  1. Vill ha rotting på vår altan!
    Den där pinnastolen ;) den hade väl inte hållit så länge framför tv:n?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade ALDRIG suttit framför tv:n i den stolen. Jag tyckte den var okej men han tyckte den var sååå obekväm.

      Radera