fredag 30 mars 2012

Migrän

Efter över en vecka med huvudvärk och yrsel orkade inte hjärnan mer igår. Kände det redan innan jag kom till jobbet men trodde det skulle släppa.

Tog min migrän medicin och började jobba.

Efter en stund kände jag att den inte fungerade och frågade chefen efter huvudvärkstablett. Han hade ingen och jag hoppades att medicinen skulle värka.

Jag tänkte det var lika bra att förbereda sig på det värsta så jag jobbade undan snabbt. Fortfarande ingen lättnad i huvudet.

När det var dags att äta lite tog jag ytterligare en tablett. Tänkte att lite mat också skulle hjälpa till.
Men icke.

När Jan dök upp för att börja jobba satt jag med huvudet i händerna och höll på att bli galen.

Per satt några meter ifrån och bankade in sin artikel så att tangenterna säkert gjorde avtryck i datorn. Tänkte skrika till honom att det är en dator och inte en gammal antik skrivmaskin han sitter vid. Men snälla Lotta kniper igen.

Som tur var hade jag redan gjort  min del av arbetet så Jan tyckte jag skulle åka hem.
Envis som jag är jobbade jag lite till för att inte lämna honom i sticket.

Jag började bli illamående och den delen av migränen är den jag avskyr mest.
Då bestämde jag mig.

Lika bra att köra hem innan jag blir en riktig fara på vägarna. Ska köra 3,8 mil så jag behövde lite ork för resan.

När jag kommer till bilen ringer jag gubben för att meddela att jag kör hem. När jag hör hans röst kommer tårarna.

Hur jag kom hem vet jag faktiskt inte men hem kom jag.

Innanför dörren stöp jag i sängen.

Idag känner jag mig bättre. Har fortfarande huvudvärk och yrsel men ingen migrän. Så idag hoppas jag orka jobba hela passet. Har några timmar till på mig att känna efter.

2 kommentarer:

  1. Usch så illa, hoppasagen i dag har varit bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, än så länge har det varit ok. Huvudvärken och yrseln är där men som tur är ingen migrän.

      Tror det kommer från nacke och axlar. Har en tendens i att spänna mig. Måste leta upp någon som kan hjälpa mig. Kanske massage eller akupunktur.

      Några timmar kvar på jobbet men än är det huvudet upp. :-D

      Radera