fredag 23 mars 2012

Onaturligt

Idag började dagen sakta. Jag var tvungen att stanna kvar i sängen och vänta in kroppen.

Hörde hur Magdas klocka började spela på bottenvåningen. Hörde hur hon bad Danish att hålla käften.

Efter en stund verkar det som Magda får besök av hunden för jag hör henne ryta till.

Jaha, då är hon i alla fall vaken, tänkte jag.

Så jag gick och väckte Maja och gick tillbaka med nagellacksborttagningsmedlet till sängen. När jag sitter där i sängen ringer plötsligt min mobil.

- Varför kommer du inte ner och väcker mig, frågar Magda.
- Du är ju vaken. Jag hör dig upp.
- Det är onaturligt att du inte kommer ner och väcker mig.

Onaturlig? Hm, lika bra att stiga upp.

Nu på morgonen ska jag på årligt besök till reumatologen och de har lyckats pricka in en bra dag. Denna gången ska jag inte svara:

- Bara bra, tack.

när doktorn frågar hur jag mår.

Idag ska jag verkligen försöka berätta hur det är. Idag ska jag vara jobbig. Idag ska jag försöka få dem att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar