torsdag 22 mars 2012

Vila, Burger King och bio


Idag ska jag inte göra många knop.

Kroppen sa ifrån igår riktigt ordentligt. Har varit mycket både fysiskt och psykiskt ett tag.

Jag stod och läste i en väggkalender och flyttade blicken lite för snabbt. Borde ha lärt mig att jag med mitt låga blodtryck inte kan göra så hastiga rörelser.

Det snurrade till ordentligt i skallen och jag trodde först att jag skulle svimma. Istället small det till i huvudet och jag fick en fruktansvärd huvudvärk. Det är jag ju van vid eftersom jag har migrän men detta var annorlunda.

Jag kände mig lite vilsen och rastlös under hela mötet och var otroligt stressad.

Tror inte det märktes så mycket för jag är väldigt bra på att trycka undan saker och visa en "bra" fasad utåt. Det är sådant som jag tyvärr lärt mig eftersom jag lever med ständig värk. Ingen orkar att lyssna eller se hela tiden hur dåligt man mår. Jag stoppar in det för att själv också orka och klara av livet. Om jag fyller mig med andra tankar och aktiviteter så slipper jag ge smärtan plats.

Huvudvärken fortsatte och gav inte med sig. Att sitta på jobbet med alla ljud var tufft och att höra min egen röst i hörlurarna fick det att spränga ännu mer i huvudet.

Bilfärden hem gick inte snabbt. I perioder rullade jag fram i 30-40 km/timmen så det tog sin lilla tid att köra 38 km.

Hjälpte gubben hänga tvätt sedan stöp jag i säng. Flera gånger vaknade jag av att huvudet sprängde.

Så idag blir det inte många knop här hemma.

Jag ska vila inför tjejprojektet i eftermiddag.

Hot Dizzy Chicks ska träffas och äta på Burger King. Efter det blir det bio. Vi ska se Hugo Cabret.




Så idag blir det ingen matlagning. Gubben och Max fixar något själva eftersom tjejerna tillhör tjejprojektet tillsammans med mig.

Jag ska verkligen försöka att koppla av och bara ta det lugnt. Kanske läsa lite ur alla böcker som ligger på hög. Dricka lite kaffe och hasa runt i Max avlagda joggingbyxor.

Jag har ju inga mysbyxor själv så när han kasserade sina byxor haffade jag dem. Han har gått från en myskläder-period till en jeans-period. Så allt ska bytas ut i garderoben. Jag trodde nästan han hade blivit sjuk när vi var i stan i måndags. Aldrig jag trodde att han skulle pröva chinos. Aldrig jag trodde att han skulle komma hem med ett par röda byxor, farfars-tröja och en "gubb"-cardigan. Men undrens tid är inte förbi.

Maja log idag och tyckte det var roligt att jag sprang omkring i Max gamla turkosa byxor. Vad spelar det för roll? De är hela och rena och framförallt mjuka. Det behöver jag idag.

Ha en bra dag.



2 kommentarer:

  1. Kul att han gillar kläder och kul att han vågar ha en snygg preppy-stil! Me like alot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gillar jag också. Visst är joggingbyxor skönt men inte alltid.

      Radera