lördag 3 mars 2012

Vår???

Gav mig ut idag i trädgården och letade efter vårtecken.


Björnbärsbusken sover än.


Atlas står fortfarande och håller upp jorden på sina axlar.

Men så plötsligt ser jag lite vårtecken.





Tänk att så små blommor kan få en att känna så mycket glädje. Livet återkommer sakta till vår jord. Vilan var kanske inte så lång men jag har verkligen längtat.

Svärmor ringde och undrade om vi ville komma upp och elda lite ris. Självklart kom vi. Inte alla ur gubbens familj dök upp men det var roligt att samlas kring elden.


De kallas inte för Olssons eldkungar för intet. 

Vi fick tillslut säga till de vuxna karlarna att inte lägga på mer ris och pinnar för nu ville vi ha korv. Kusin Amanda såg mest fram emot marshmallows. Som hon tjatat på att få prova.



Årets första utegrillade korv.


Äntligen blev det mashmellows. Till och med svärmor och svärfar provade. Sliskigt, socker och klibbigt.








4 kommentarer:

  1. Hahaha Vi skulle behövt en eldkung. Vi hade en fd brandman och han var nog duktig på sitt fd jobb för inte brann det. ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan få låna någon av dem nästa gång. Lovar att du får eld om du har en med Olsson gener i sällskapet. De kan elda allt. ;-) Varmt och gott och vi luktade illa.

      Radera
  2. Svar
    1. Det var verkligen fantastiskt. Kusinerna hade så roligt. Amanda, 3 år, drog iväg upp i backen med mina tonårstjejer och kom tillbaka med famnen full av kottar. ANFALOTT!! Hördes i hela Östad när hon ville ha min uppmärksamhet. :-D Hon är så lik mina monster. <3

      Radera