måndag 12 mars 2012

Vegetarisk pasta med halloumi


Jag överlämnade receptet till gubben och åkte på möte med revisorn. När jag var påväg hem igen så ringde jag upp honom och när jag kom innanför dörren har gubben precis lagt upp maten på min tallrik. De andra hade givetvis redan ätit.

Enkelt och otroligt gott.

Jag älskar halloumi medan gubben varit mer misstänksam. Hade han gett halloumi en ytterligare chans och åt faktiskt. Det beror mycket på sorter tror jag. Och att man vågar prova igen. Så hatten av för gubben.

3 röda paprikor
2-3 vitlöksklyftor
3 msk olivolja
1 kruka färsk persilja
finstrimlat skal av en citron
2 krm salt
2 krm svartpeppar
2 förpackningar halloumi
1-2 msk olivolja


Koka pasta.
Dela, kärna ur och strimla paprika.
Skala och skiva vitlöken.
Fräs paprikan och vitlöken.
Hacka persiljan.
Tillsätt persiljan och citronskalet.
Fräs hastigt.
Salta och peppra.
Stek halloumi gyllenbrun i olja. Ca 1/2 minut per sida.
Blanda pasta och paprikafräset.
Toppa med halloumi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar