tisdag 15 maj 2012

Från sängen



Idag har jag tillbringat dagen i sängen. Huvudvärken från igår gav inte med sig utan i morse slog migränen till. Försökte få ordning på den men fick ge mig och tog tillslut medicinen. När den äntligen började fungera kom nästa elände. Gallan och bukspottkörteln ville också leka. Hujedamej vilken smärta. Tur jag har hjälp i skåpet.

Även om jag inte gillar de där medicinerna är det bra att de finns när kropp och psyke inte orkar mer.

Gubben lagade fläskpannkaka och jag lyckades få i mig lite. Sedan var det sängen igen.

Känner nu att spasmofenen slutat fungera och jag hoppas att jag slipper ta mer. Men jag ska komma ihåg doktorns ord att ingen allra minst jag själv mår bra av att jag plågas när det finns hjälp.

Hoppas jag mår bättre i morgon för jag avskyr att vara fängslad av smärtan. Måste vara igång för att slippa känna och tänka.

3 kommentarer:

  1. Kram... Hoppas du kryar på dig snart...
    /Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas att jag i morgon vaknar och mår bättre. Går åt rätt håll i alla fall. Migränen är borta.

      Är ju van vid att ha ont men detta tar på ett helt annat sätt. Klarar inte av att fungera "normalt".

      Radera
  2. Jag vet hur det är... Man går runt i sin smärta dagarna i ända och funkar skapligt ändå. Men vissa dagar blir det för mycket och man får kapitulera...
    Kram!

    SvaraRadera