fredag 25 maj 2012

Orkeslös

Matlagning orkade jag inte med idag. Det tar mer än vad jag vill erkänna att resa till Stockholm och hem igen på två dagar. Att sedan tillbringa dag ett springande och dag två sittande är inte bra för mig.

Så idag när jag insåg att kylskåpet var tomt och jag hade massa ärenden som måste göras idag satte jag mig i soffan. Jag orkade helt enkelt inte. 

Tvätten hängde jag upp. Den hade legat i sedan jag åkte i onsdags. Slängde in en ny omgång tvätt. Startade diskmaskinen. Kopplade in den nya digitalboxen så att gubben har tv ikväll. Men sedan tog det stopp.

När slakteriet öppnade körde jag dit och köpte grillspett till familjen och själv gick jag ut och köpte en dagens av italienaren. 

Hoppas orken hinner ikapp i morgon för då är jag kaffekokaren vid två dansföreställningar. Maja och de övriga dansarna ska visa vad de lärt sig under året. Men om jag känner mig själv rätt så är jag där mellan 11.30 - 18.30 vare sig jag orkar eller inte. Jag har ju lovat.

Gubben får jag ingen hjälp av för han ska iväg på möte med andra föräldrar som sköter fritidsgården i byn.

Men, men. Vila får jag nog göra en dag. Om inte förrän så har jag semester från 22/6 till 3/7. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar