tisdag 8 maj 2012

Korv Stroganoff


Idag lagar jag "normalmat" igen.

Falukorv var ett tag sedan jag köpte och min familj är tokig i falukorv. För att inte tala om hundarna. De ligger vid mina fötter och ber böner till den stora Hundguden att jag ska tappa en bit eller två. Vad sjutton finns det i korven som gör alla så galna? HM!

falukorv
1 gul lök
2 msk tomatpuré
500 gram krossade tomater
1 msk kalvfond
1 dl mjölk, vatten eller grädde
2 tsk dijonsenap
1 tsk paprikapulver
2 dl crème fraiche
salt
peppar

Strimla korven. 
Hacka löken. 
Fräs korv och lök. 
Tillsätt tomatpuré, krossade tomater, fond och vatten och koka i ca 10 minuter.
Rör ner senap och paprikapulver. 
Blanda ner créme fraiche.
Koka i ytterligare 5 minuter. 
Smaka av med salt och peppar.

Servera med ris och kokta ärter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar