torsdag 10 maj 2012

Hängig med förväntansfull

Är väldigt seg. Inte kommit igång riktigt idag. Klockan tickar allt mer mot tid att åka till jobbet och jag har inte fått något gjort här hemma. Där ljög jag.

Jag har gjort klart den ekonomiska redovisningen och planeringen av tjejprojektet som jag ska redovisa på lördag. Blev plötsligt en av programpunkterna under söndagen så jag har gått och funderat på vilka kloka ord som jag kan komma med. Spännande.

Men här hemma har jag inte gjort många knop. Ska strax försöka packa min resväska för i morgonbitti lär jag inte hinna mycket. Bussen går härifrån 8.35.
Laga mat ska jag också göra åt min kära familj innan det är dags för jobbet. Kanske hinner/orkar jag fixa lite med tvätten också.

Även om jag inte alls mår bra så har alltid jobbet inspirerat mig. Det har varje dag varit skönt att få gå till jobbet. Vart har den där glädjen, drivet och motivationen att gå till jobbet tagit vägen? Känns inte alls kul. Måste leta upp den där gnistan igen. Jag som alltid längtat efter strukturen, ordningen och det rogivande lugnet  på jobbet. Okej, det har hänt att det varit riktigt kaotiskt men det är inget som absolut kan mätas med den oro och inre stress som jag upplever i mitt hem. Nu känner jag mig bara som en tömd ballong. En uppdrucken och till knycklad läskburk. Ingen trevlig känsla alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar