måndag 14 maj 2012

Ledsen med värk


Ibland reagerar man lite mer än vad man först hade tänkt eller trott.

Gubben missade totalt idag att vi har 18-årig bröllopsdag och det gjorde mig lite ledsen. Nja, lite är fel benämning.

Bröllopsdag är för mig viktigt eftersom det är det enda jag firar under året. Ingen födelsedag, ingen jul eller namnsdag. Bara bröllopsdagen.

Och i år som de flesta andra åren så hade gubben glömt.

I vanliga fall brukar jag ta det med en axelryckning och istället glädjas över att se honom öppna presenterna jag köpt eller överraskningen jag ordnat.

Men i år gjorde det ondare än vanligt. Gör faktiskt fortfarande ont.

Kanske beror det på att jag inte mår bra men att reagera så här kraftigt känns inte riktigt som jag. Tårarna kan inte sluta rinna nerför mina kinder och har nu gett mig huvudvärk. Toppen, som om det inte skulle räcka med värken i kroppen.

Tycker inte om mig själv just nu. Tycker inte om min reaktion. Framför allt förstår jag inte riktigt min kraftiga reaktion.

Visst, det har varit mycket nu och jag mår allt sämre fysiskt och psykiskt men detta är löjligt.

2 kommentarer: