torsdag 31 maj 2012

Pressomaskin


Jag och kära Anna diskuterade esspressomaskiner. Hon berättade då att hennes syster Emma hade en pressomaskin och hur nöjd hon var. 

- Jag har ju en sådan där kanna som man trycker ner, säger jag.
- Men ta fram den då.

I källaren fanns denna pressomaskin från C3. Den köptes en gång som en present men blev aldrig bortlämnad. 

Paff blev jag när jag insåg att den faktiskt hade en varmhållningsplatta.

Igår när jag skulle köpa kaffe i affären fanns inget kokkaffe men de hade kaffe för pressomaskin. Så igår invigde vi presson. Alla nöjda med kaffet men inte är det som kokekaffe.

Igår värmde vi mjölk och vispade med Majas mjölkvisp för att göra latte. Men jag funderar på att köpa en elektrisk mjölkvärmare/skummar. 

1 kommentar:

  1. Pressokaffe gjorde jag alltid förr, det var lagom stor mängd och var godare än bryggkaffe. Tyvärr är Ante inte så förtjust i det.

    SvaraRadera