måndag 21 maj 2012

Precis så ...


.. är det, säger gubben när jag visar honom bilden jag tog på NPF-forum. Minns inte i vilken monter men jag tyckte den var så klockren.

Så många gånger jag har sagt till gubben:

- Men det var ju så du sa.
- Men det var inte så jag menade.
- Hur ska jag veta vad du verkligen menar om din mun säger en sak men du menar en annan? Tror du jag är tankeläsare?


Det är svårt när munnen inte kan forma det du egentligen vill ha ut. När orden finns där inne men inte kommer ut så som du vill.

Det är svårt att höra saker som sårar men som egentligen inte alls var menade att såra.


1 kommentar:

  1. Mmmm... Vet hur det är det där. Fast på mig fastnar orden sällan. Snarare att de kommer ut lite för fort. Utan tankeverksamheten inkopplat först. Raka puckar... :-)
    Kram

    SvaraRadera